آخرین اخبار
کد مطلب: 80261
نايب رئيس کميسيون امنيت ملي در گفت و گو با دانا:
وقتي رهبر انقلاب مي‌فرمايند "رابطه با آمريکا به نفع ما نيست" کدام مسئول جمهوري اسلامي جرات دارد مخالف آن عمل کند؟
تاریخ انتشار : 1393/05/22 16:39:34
نمایش : 2004
نايب رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس گفت: وقتي رهبر انقلاب مي‌فرمايند رابطه با آمريکا به نفع ما نيست و ما‌ آن را نمي‌خواهيم، کدام مسئول جمهوري اسلامي جرات دارد آنرا نپذيرفته و مخالف آن عمل کند؟!

به گزارش سلام لردگان، منصور حقيقت پور نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار پارلماني شبکه اطلاع رساني دانا در خصوص فرمايشات امروز رهبر معظم انقلاب و تعيين خطوط قرمز جديد براي ارتباط با آمريکا و رژيم صهيونيستي اظهار داشت: ما نه تنها رژيم غاصب صهيونيستي را قانوني نمي‌دانيم، بلکه معتقديم که اسرائيل مستحق کيفر و مجازات است.

وي افزود: رژيم صهيونيستي به دليل جرائمي که عليه بشريت انجام داده و به ويژه در خصوص ملت مظلوم فلسطين مستحق بدترين مجازات خواهد بود و لذا بايد دادگاهي و سپس اسقاط شود.

حقيقت پور ادامه داد:‌ در رابطه با آمريکا نيز بايد گفت که "آمريکا بايد خوي گرگ منشانه خود را کنار بگذارد". قطعا تا وقتي که اين خوي در آمريکا باشد به قول امام راحل رابطه ما با آمريکا رابطه گرگ و ميش خواهد بود و اين رابطه معقول نخواهد بود.

وي تصريح کرد: در يک شرايطي مي‌توان اين رابطه را تصور کرد و آن هم اينست که آمريکايي‌ها از ملت بزرگ ايران بابت دشمني‌هايي که انجام داده، معذرت خواهي کرده و سپس قول بدهد که در امور داخلي ايران دخالت نکرده و تمامي ضررهايي که به ما زده است را جبران کنند.

اين نماينده مجلس افزود: اگر آمريکايي ها اين شروط را رعايت کنند تازه مي‌توان به داشتن رابطه با آن ها فکر کرد.

وي در بخش ديگري از سخنانش تاکيد کرد: سخناني که مقام معظم رهبري عنوان مي‌کنند قانون و حتي فوق قانون است و به جز عمل به اين سخنان هيچ چيز ديگري قابل پذيرش نخواهد بود.

حقيقت پور بيان داشت: دستگاه ديپلماسي ما نيز بايد بر اين پايه جلو برود و آن را بهترين دستاورد سياسي خود تلقي کند.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه عنوان کرد: بدون شک مجلس نيز نسبت به  اظهارات رهبري حساس خواهد بود. وقتي رهبر انقلاب مي‌فرمايند رابطه با آمريکا به نفع ما نيست و ما‌ آن را نمي‌خواهيم، کدام مسئول جمهوري اسلامي جرات دارد آنرا نپذيرفته و مخالف آن عمل کند؟!

حقيقت پور در پايان بيان گفت: ما در حال حاضر اگر مختصر ارتباط غيرمستقيمي، با آمريکا داريم در رابطه با مسائل هسته‌اي است و تا آمريکايي ها تغيير رفتار ندهند و از ما معذرت خواهي نکنند، ما اصلا به بحث مذاکره با آمريکا فکر هم نخواهيم کرد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس